1. CARA TOPUP ONLINE
1. Anda perlu log-in di web reload www.68topup.com
- Diruang Mobile No, masukkan nombor henfon yang anda daftar.
- Diruang password, masukkan password anda.
- Klik LOGIN.
2. Server akan hantar tac no (jika ada) ke henfon anda, masukkan tac no ke ruangan TAC. (no tac sentiasa berubah)
- Klik menu Reload untuk jual topup online.
- Klik menu Paybill untuk bayar bil postpaid.
- Dan seterusnya.....
SMS report transaksi tidak akan dihantar jika topup menggunakan web reload, sila semak di web reload beberapa minit selepas itu.
2. CARA SMS TOPUP
Penting!!!
Setiap transaksi MESTI dihantar ke NO SERVER kecuali sms Tambah Modal. Save nombor yang sama rangkaian dengan anda bagi tujuan sms topup. Hantar setiap transaksi ke NOMBOR PUSAT SERVER mengikut rangkaian anda selaku penjual, bukan mengikut rangkaian pembeli.
Jika anda mendaftarkan no Handphone Celcom, maka sms jualan topup anda perlu dihantar ke no server Celcom 0135826868, walaupun anda topupkan untuk no digi, maxis, umobile, tunetalk dan sebagainya.
NO SERVER/GATEWAY
CELCOM 0135826868
TUNETALK 0135826868
XOX 0135826868
REDTONE 0135826868
MAXIS 0104656868
DIGI 0104676868
UMOBILE 0166204444
PRODUK BOLEH JUAL, KOD DAN ARAHAN
Pembayaran bil adalah sekadar perkhidmatan, tidak diberikan keuntungan namun anda boleh kenakan caj perkhidmatan RM1/RM2 setiap perkhidmatan (terpulang anda saja)
3. MASALAH TOPUP
Semak Transaksi
FORMAT: CHECK[JARAK]Nombor Pelanggan
CONTOH: CHECK 0123456789
CAJ SERVER: PERCUMA
REPLY 1: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 SUCCESS - GOT DN (Dah Masuk)
REPLY 2: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 SUCCESS - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 3: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 COMPLETED - GOT DN (Tak Masuk)
REPLY 4: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 COMPLETED - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 5: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 PENDING - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 6: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 INVALID - GOT DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 7: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 INVALID - NO DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 8: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 REFUNDED - GOT DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 9: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 REFUNDED - NO DN (Modal Dah Dikembalikan)
Nota: Jangan ulang transaksi jika menerima 'REPLY 2-5', Hubungi CARELINE
CONTOH: CHECK 0123456789
CAJ SERVER: PERCUMA
REPLY 1: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 SUCCESS - GOT DN (Dah Masuk)
REPLY 2: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 SUCCESS - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 3: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 COMPLETED - GOT DN (Tak Masuk)
REPLY 4: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 COMPLETED - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 5: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 PENDING - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 6: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 INVALID - GOT DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 7: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 INVALID - NO DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 8: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 REFUNDED - GOT DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 9: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 REFUNDED - NO DN (Modal Dah Dikembalikan)
Nota: Jangan ulang transaksi jika menerima 'REPLY 2-5', Hubungi CARELINE
Laporan
1. Untuk masalah Berkaitan SERVER, PRODUK, TOPUP & TAMBAH MODAL KE AKAUN COMPANY.
CARELINE - SMS ke 016-432 3333 (10am-10pm)
2. Untuk masalah Berkaitan PENDAFTARAN & TAMBAH MODAL KE AKAUN UPLINE.
ZAZELI - 012-283 7567